340 هکتار از اراضی دامغان زیر کشت ذرت علوفه‌ای رفت
اکتبر 28, 2021
آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای از مزارع خنج
اکتبر 30, 2021

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا از آغاز کشت دانه روغنی کلزا در زمین های این شهرستان خبر داد و گفت: کاشت این محصول از اواخر مهرماه آغاز و تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ناصر انصاری تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از 500 هکتار از اراضی شهرستان فسا به کاشت محصول راهبردی کلزا اختصاص یابد.

این مقام مسئول ابراز کرد: بنا به ارزیابی ها سه هزار کیلوگرم بذر کلزا از رقم هایولا 50 به منظور کشت این محصول در شهرستان فسا مورد نیاز است که این نهاده تامین و در اختیار متقاضیان کشت قرار داده می شود.

او با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی کلزا در سال زراعی جدید 15 هزار تومان تعیین شده است، افزود: امیدواریم با افزایش قیمت خرید دانه روغنی کلزا رغبت کشاورزان به کشت این محصول افزایش یابد.

وی اظهار کرد: کشت محصول کلزا در این شهرستان 100درصد به صورت مکانیزه و با استفاده از 60 دستگاه ریزدانه کار انجام می شود.

انصاری بیان کرد: کلزا کاران برای افزایش راندمان کیفی و کمی محصول خود باید با همکاری مراکز جهاد کشاورزی و کارشناسان، اصول علمی را در کاشت، داشت و برداشت کلزا به کار گیرند.

وی تاکید کرد: کلزا می تواند در تناوب با زراعت گندم و جو قرار گرفته و از تراکم بیماری ها، آفات و علف های هرز بکاهد و باعث افزایش عملکرد دانه این محصولات شود.