کاشت 1 میلیارد درخت در 4 سال اقدام ارزنده در راستای حفظ محیط زیست است

هر ایرانی سه درخت بکارد کاشت یک میلیارد نهال در چهار سال محقق می‌شود
مارس 6, 2023
رونمایی از 115 بذر اصلاح شده در روز نخست هفته منابع طبیعی
مارس 6, 2023

رئیس‌جمهور طرح کاشت ۱ میلیارد درخت طی ۴ سال در سراسر کشور را از جمله اقدامات بسیار خوب و ارزنده در زمینه حفظ منابع طبیعی، غنی‌سازی جنگل‌ها و ایجاد پارک‌های جنگلی در راستای حفظ محیط زیست و توسعه پایدار در کشور دانست.

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در حاشیه مراسم روز درختکاری در سخنان کوتاهی حفظ منابع طبیعی، غنی‌سازی جنگل‌ها و ایجاد پارک‌های جنگلی را سه اقدام مهم در حفظ محیط زیست و توسعه پایدار در کشور خواند و گفت: طرح کاشت ۱ میلیارد درخت طی ۴ سال در سراسر کشور، از جمله اقدامات بسیار خوب و ارزنده در این زمینه است. بر اساس این طرح هر ایرانی باید سه درخت بکارد.

رئیس‌جمهور همچنین اقدامات انجام شده در باغ ملی گیاه‌شناسی و اصلاح و ذخیره ژنتیکی گونه‌های مختلف گیاهی را از جمله اقدامات ماندگار و تاثیرگذار در افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی و دستیابی به خودکفایی کشور در زمینه بذر دانست و از پژوهشگران، محققان و متخصصین کشاورزی در این مرکز قدردانی کرد.

 رئیس‌جمهور امروز (دوشنبه) همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور در باغ ملی گیاه‌شناسی یک اصله نهال گردو در این مجموعه کاشت.

آیین روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی صبح امروز با حضور رئیس جمهور در باغ گیاه‌شناسی ملی ایران برگزار شد و سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از اعضای شورای شهر تهران در این مراسم آیت الله رئیسی را همراهی کردند.

همزمان باکاشت این نهال به دستان رئیس جمهور، پویش کاشت یک میلیارد اصله نهال در سراسر کشور نیز به طور رسمی آغاز شد.