کشت گیاهان دارویی در 370 هزار هکتار از مراتع آذربایجان غربی

رایزبد به ناوگان مکانیزه خرامه افزوده شد
نوامبر 20, 2021
اخذ عضویت اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران،شرکت سروبان
نوامبر 21, 2021

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت : در سال جاری در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، در سطح 370 هزار هکتار از سطح مراتع استان، طرح مرتعداری تلفیقی چندمنظوره کاشت گیاهان دارویی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  هادی قاسمی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح‌های مرتعداری، مدیریت مراتع، حفظ، احیا و توسعه مراتع، بهره‌ برداری اصولی و اشتغال‌زایی است ، اظهارکرد: با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده، طرح‌های مرتعداری که در گذشته تهیه شده بایستی بازنگری و اصلاح شوند و برای عرصه‌های مرتعی فاقد طرح به ‌زودی طرح مرتعداری تهیه شود.

قاسمی افزود: پس از اجرای طرح، 250 هزار هکتار از طرح های مرتعداری تلفیقی احاله مدیریت شده و در اختیار بهره برداران قرار خواهد گرفت.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت : مهمترین اولویت در طرح‌های مرتعداری، حفاظت، اصلاح، احیاء مراتع، اجرای طرح‌های تلفیقی چندمنظوره مانند کاشت گیاهان دارویی، طبیعت‌گردی، زراعت چوب، آبزی‌پروری و…است.

وی با بیان اینکه تا هشتم آذرماه سال 1400، پروانه مرتعدارانی که طرح مرتعداری ارائه نکنند باطل خواهد شد، گفت : به منظور تسریع در تحقق مدیریت پایدار و بهره برداری اصولی از مراتع استان ضروری است دامداران و صاحبان پروانه های چرای دام در بازه زمانی مشخص ، نسبت به ارائه طرح مرتعداری اقدام کنند که در غیر این صورت پروانه آنها باطل خواهد شد.

وی تاکید کرد : یکی از اولویت‌های سازمانی ما مدیریت و حفاظت  اصولی از مراتع بوده چرا که تا زمانی مشارکت مردم و بهره‌برداران باشد مدیریت مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی دچار مشکل نخواهد شد.