کشت 2400 هکتاری سبزی در شالیزارهای بابل

برداشت گوجه فرنگی از مزارع بخش مرکزی لارستان آغاز شد
دسامبر 29, 2021
۴۰هکتار کاملینا در ارسنجان کشت شد
ژانویه 1, 2022

مدیر جهاد کشاورزی بابل از کشت سبزیجات برگی و ریشه ای پاییزه بعد از برداشت برنج در دو هزار و 400 هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محسن علی گل زاده گفت: پرورش سبزیجات تازه و سالم و خوش طعم در طول فصل های سرد هم امکان پذیر است و تنها کافی است سبزیجات مناسب فصل را کاشت تا با مشکلی مواجه نشویم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل اظهار کرد: تاکنون دو هزار و 400 هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان بعد از برداشت برنج زیر کشت سبزیجات برگی و ریشه ای رفته است.

وی با اشاره به اینکه دراین راستا کلاس های آموزشی و سایت الگویی سبزیجات در طرح سلامت و تغذیه سالم ویژه زنان روستایی در روستاهای تحت پوشش مراکز 9 گانه این شهرستان برگزار شد، افزود: بهره برداران با اصول مدیریت تغذیه، اولویت استفاده از کود دامی در باغچه های خانگی و کودهای پایه اوره، فسفات آمونیوم و پتاس در اراضی متراژ بزرگتر، تاکید بر استفاده از گوگرد درکود پایه برای حاصلخیزی و کنترل آفات و بیماری ها، مبارزه با لارو برگخوار در سبزیجات با استفاده از سموم بیولوژیک، دستورالعمل تهیه سموم بیولوژیک در خانه آشنا شدند.

علی گل زاده ادامه داد: برای ارتقاء عملکرد سبزیجات در واحد سطح و افزایش کیفیت محصولات تولیدی ،کارشناسان این مدیریت ضمن اطلاع رسانی بر کاشت و پرورش انواع سبزیجات مناسب برای کاشت در پاییز و زمستان بر مراحل کاشت و داشت نظارت مستمر خواهند داشت.