۲۰ گلخانه‌دار بوشهری برای دریافت کد سلامت محصول ثبت نام کردند

آغاز برداشت انار در فسا
اکتبر 15, 2022
برداشت سنجد از باغات شاهرود آغاز شد
اکتبر 16, 2022

محصولات صادراتی و داخلی در سورت و بسته بندی مختلف و متناسب با بازار هدف

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تاکنون ۲۰ گلخانه‌دار این استان در سامانه سماک ثبت نام کرده‌اند و برای گرفتن کد سلامت محصول فعالیت‌های کاشت، داشت تا برداشت آنها از سوی مسئولان فنی گلخانه رصد و پایش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، کبری توکلی افزود: از ابتدای آذر ماه صادرات محصولات کشاورزی بدون کد شناسه کیو آر امکانپذیر نیست و تولید کنندگان محصولات گلخانه‌ای استان بوشهر تا پایان آبان ماه ثبت نام خود را در این سامانه تکمیل کنند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر استان بوشهر ۴۳۰ هکتار گلخانه و ۳۴ هزار هکتار نخیلات دارد و در راستای بومی‌سازی این سامانه در استان بوشهر جلسه‌هایی با حضور سازمان نظام مهندسی کشاورزی کارشناسان، گیاه پزشکان و گلخانه‌داران و باغداران برگزار شده است .

توکلی یادآور شد: رئیس جمهور حفظ سلامت و بهداشت باغی، گلخانه‌ای و زراعی را هم برای مصرف داخلی و هم صادرات از اصول اغماض ناپذیر دولت مردمی دانست و این مهم با جدیت از سوی جهاد کشاورزی پیگیری و اجرا می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه گوجه_فرنگی و محصولات نخیلات از عمده‌ترین محصولات استان بوشهر است که تا کنون در سامانه سماک ثبت شده است، یاداورشد: این سامانه از تیر ماه سال جاری با هدف نظارت بر تولید و صادرات محصولات کشاورزی طراحی شده است  که در آن امکان رعایت همه پروتکل‌های بین المللی در صادرات فراهم شده و بدون تاییدیه این سامانه (ارتقا سلامت محصولات گیاهی) امکان عرضه و صادرات وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: بر این اساس علاوه بر روند کاشت، داشت و برداشت، همه روند انبارداری، بسته بندی، برچسب زنی و صادرات تحت نظر این سامانه قرار می‌گیرد.