آغاز برداشت زعفران در کازرون
دسامبر 12, 2021
تولید محصولات ارگانیک در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گیرد
دسامبر 12, 2021

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت ۱۷۰۰ هکتار خاکشیر در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بیش از سه هزار هکتار خاکشیر کشت شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، کاووس همتی با بیان اینکه کشت خاکشیر در این شهرستان ادامه دارد، اظهار کرد: کشت این گیاه در مرودشت از اوایل آذر آغاز شده و تا بهمن ماه امکان پذیر است و برداشت آن نیز بسته به تاریخ کاشت از اردیبهشت تا تیر ماه انجام می شود.

معاون سازمان جهادکشاورزی استان فارس افزود: کشت خاکشیر می تواند جایگزین مناسبی برای گیاهان پرآب بر و پر هزینه در منطقه باشد.

همتی با اشاره به اینکه زمین هایی که به کشت خاکشیر اختصاص می یابد، معمولا زمین هایی هستند که در سال های گذشته به دلیل خشکسالی بدون استفاده مانده است، تصریح کرد: کشت خاکشیر در این اراضی علاوه بر اینکه از فرسایش خاک محافظت می کند، تولید اقتصادی نیز برای کشاورز به همراه دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشت این گیاه دارویی به صورت مکانیزه و دیم انجام می شود، اضافه کرد: قیمت مناسب، عدم وجود آفات و بیماری‌ها و تولید محصول ارگانیک به دلیل استفاده نکردن از سم و کود در تولید خاکشیر از مزایایی کشت این محصول است.