آشنایی با نقاط قوت و ضعف مجموعه‌های دانش‌بنیان فعال در خوزستان

برگزاری دوره مهارتی اصول پرورش و نگهداری گل محمدی در شهرستان هریس
می 23, 2024
خرید ۳۲ هزار تن محصول گندم از کشاورزان بوشهری
می 23, 2024

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور جوانان و نخبگان با هدف آشنایی با نقاط قوت و ضعف مجموعه‌های دانش‌بنیان فعال در خوزستان از طرح‌های مختلف کشاورزی در شهرهای ماهشهر، آبادان، شادگان، دزفول و گتوند بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، محتبی اخوان ارمکی مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور جوانان و نخبگان طی سفر دو روزه به استان خوزستان از مجموعه‌های فعال و همین طور طرح کاشت یک میلیارد درخت در شهرهای ماهشهر، آبادان، شادگان، دزفول و گتوند بازدید و در جریان چگونگی رفع مشکلات و طرح های توسعه‌ای آنها قرار گرفت.

در روز اول این سفر مجتبی اخوان ارمکی مشاور وزیر در امور جوانان و نخبگان به همراه مدیر کل منابع طبیعی خوزستان، حسنی مشاور ریاست سازمان خوزستان، طاهری معاون‌مدیر سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با سفر به شهرستان بندر ماهشهر و با حضور در منطقه سوم نیروی دریایی سپاه در جریان کاشت نهال حرا ( طرح کاشت یک میلیارد درخت) توسط منابع طبیعی خوزستان و با همکاری پتروشیمی مارون، گروه های جهادی و … قرار گرفت.

وی با استقبال از اجرای چنین پروژه‌هایی که می‌تواند در زمینه مسائل زیست محیطی و توسعه فضای سبز و جذب گردشگری کمک کند گفت: کاشت نهال یکی از سفارشات و تاکیدات مقام معظم رهبری بوده که با توجه به مشکلات زیست محیطی در خوزستان انتظار می‌رود  در این زمینه همت بیشتری انجام شود و دستگاه های مختلف در قبال مسئولیت‌های اجتماعی بیش از پیش وارد این مهم شوند.

همچنین سید جمال موسویان مدیر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: برنامه چهار ساله ما کاشت چهار میلیون نهال حرا بوده که خوشبختانه اقدامات خوبی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی از سوی دستگاه‌های مختلف استان در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم به این مهم دست یابیم.

دومین طرحی که توسط مجتبی اخوان ارمکی، مورد بازدید قرار گرفت خط تولید شرکت تهیه و بسته‌بندی خشکبار آرات در آبادان بود که اغلب محصولات تولیدی این شرکت با جنبه صادراتی به کشورهای مختلف به خصوص در زمینه خرما. تهیه می‌شود.

اخوان ارمکی با حضور در پروژه 400 هکتاری در شهرستان شادگان ضمن بازدید از مزارع پرورش ماهی، نخیلات، کاشت گندم و کلزا و یونجه و …  با اشتغال‌زایی 50 نفر،  در خصوص مشکلات این پروژه به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

در روز دوم سفر مشاور وزیر در امور جوانان و نخبگان با سفر به شهرستان گتوند و حضور در مرکز پرورش ماهیان خاویاری امامی ضمن بازدید از استخرها و حوضچه های پرورش ماهی  با مدیرعامل این طرح به گفتگو پرداخت و در خصوص نحوه بازاریابی و صادرات این گونه ماهی با کیفیت و با ارزش با نگاه رونق اقتصادی و ارز آوری بالا و اشتغال‌زایی به تبادل نظر پرداخت و همچنین طرح‌های توسعه این موسسه را مثبت دانسته و اظهار داشت: با توجه به استعداد منطقه و تجربه موفق، می‌توان گتوند را به‌عنوان هاب تولید ماهیان خاویاری مورد نظر قرار داد و در این مسیر گام برداشت.

طرح دومی که در روز دوم سفر مجتبی اخوان مورد بازدید قرار گرفت هلدینگ رحمت تجارت شهرستان دزفول بود، این هلدینگ مشغول فعالیت در زمینه عرضه برنج عنبربو با برند رحمت، تولید خوراک دام و بسته‌بندی و تولید سایر محصولات کشاورزی و ارسال آن به سایر نقاط کشور است.

این هلدینگ با دارا بودن برنج کوبی، سردخانه‌های مجهز و … نقش موثری در تولید و تامین غذای مردم و همچنین تامین خوراک دام دارد.

پایان بخش سفر مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور جوانان و نخبگان بازدید از طرح پرورش قارچ شرکت کشاورزی جلگه دز  ( اسلامی) شهرستان دزفول بود.

اخوان ارمکی ضمن بازدید از خط تولید قارچ در این شرکت در جریان فعالیت ها و مشکلات قارچ جلگه دز قرار گرفت.

این شرکت تصمیم دارد در فاز جدید فعالیت‌های خود با راه‌اندازی خط تولید جدید برای 300 نفر اشتغال‌زایی کند.

در حال حاضر بخش عمده‌ای از قارچ استان توسط قارچ جلگه دز تامین می‌شود و 250 نفر در این شرکت مشغول فعالیت هستند.

 

خبرنگار: ندا خاکی زاده