برگزاری دوره مهارتی اصول پرورش و نگهداری گل محمدی در شهرستان هریس

کشت گیاه کاکتوس آپونتیا در شهر کلمه
می 20, 2024
آشنایی با نقاط قوت و ضعف مجموعه‌های دانش‌بنیان فعال در خوزستان
می 23, 2024

به مناسبت بزرگداشت 20 اردیبهشت ماه روز ملی گل محمدی، یک دوره مهارتی با عنوان اصول پرورش و نگهداری گل محمدی با حضور بهره‌برداران شهرستان هریس در مزرعه گل محمدی آقای شهریار نظری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سوسن پورملائی هریس رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان هریس در این دوره آموزشی در خصوص انواع آفات و بیماری‌های رایج گل محمدی و اصول کاشت، داشت و برداشت گل محمدی توضیحات مفصلی ارائه کرد.

نظری به‌عنوان پرورش دهنده گل محمدی نیز با بیان تاریخچه ای از کشت این محصول در کشور ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص خواص و ویژگی‌های این محصول به‌صورت عملی و چهره به چهره تجربیات موفق خود در این زمینه را در اختیار شرکت کنندگان این دوره قرار داد.

شرکت کنندگان در این دوره ضمن آشنایی با انواع بیماری‌های رایج و راه‌های کنترل آن و اقدامات و عملیات لازم در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول، انواع روش‌های فرآوری و محصولات حاصل از این محصول و نیز با انواع گلاب و مراحل تهیه هر کدام به طور مفصل آشنا شده و تداوم چنین آموزشهایی با حضور فعالین موفق در آن رشته و به‌صورت عملی را خواستار شدند.

در این برنامه کتاب کاشت، داشت و برداشت گل محمدی نوشته خانم سعیده احمدی از انتشارات مدیریت هماهنگی ترویج استان آذربایجان شرقی نیز بین شرکت کنندگان توزیع شد.

 

 

خبرنگار: مهسا رمضانی