تولید 160 هزار تن چغندرقند در استان سمنان
مارس 28, 2022
اختصاص بیش از 500 هکتار مزارع شهرستان بردسیر به کشت سیب زمینی
مارس 29, 2022

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت محصول باقلا از سطح 170 هکتار زمین‌های زیر کشت این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی با بیان اینکه برداشت باقلا در کازرون از اوایل فروردین ماه آغاز شده است و تا اوایل اردیبهشت ماه ادامه دارد، اظهار کرد: برداشت این محصول اشتغال زایی بالغ بر 2500 نفر را به دنبال داشته است.

 به گفته وی؛ این محصول در نیمه دوم مهرماه کشت شده و ارقام کشت شده شامل شوشتری و دزفولی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: متوسط برداشت باقلای سبز  از زمین کشاورزی در کازرون معادل 15تن در هر هکتار است و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از دو هزار و 550 تن باقلا در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود: بیش از نیمی باقلا در شهرستان کازرون مصرف شده و نیم دیگر این محصول به برخی از استان های همجوار ارسال  می شود و از درآمد زایی خوبی برخوردار است.

رشیدی با اشاره به اینکه محصول مذکور در فصل پاییز کشت شده و از بارندگی های زمستانی به منظور آبیاری آن استفاده می شود، افزود: این گیاه برای تثبیت ازت در خاک مفید بوده و بقایای آن هم به عنوان کود آلی در مزارع مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: باقلای کشت شده در این شهرستان به دلیل نازک بودن پوست روی میوه و با توجه به طعم و مزه مناسب آن بیشتر به صورت تازه خوری مصرف می شود و مورد اقبال کشاورزان و مصرف‌کنندگان است.