آغاز برداشت چغندر قند در دزفول

پیش‌بینی برداشت 63 هزار تن کلز در قطب کلزای کشور
آوریل 21, 2024
آغاز برداشت گندم در استان فارس
آوریل 21, 2024

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: پیش‌بینی می‌‌شود بیش از 335 هزارتن چغندرقند برداشت و به 12 کارخانه قند در مناطق مختلف کشور حمل شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، بهروز قمرزاده با بیان اینکه در سال زراعی 1403-1402 بیش از چهار هزار و 700 هکتار از اراضی شهرستان دزفول زیر کشت چغندرقند رفت گفت: پیش‌بینی می‌‌شود بیش از 335 هزارتن محصول برداشت و به 12 کارخانه قند در مناطق مختلف کشور حمل شود.

وی افزود: با توجه به میزان تولید و در نظر گرفتن بازه زمانی محدود برداشت و وقوع گرما و خشکی و همچنین موضوع برنامه‌ریزی تامین آب کشت‌های تابستانه جهت جلوگیری از بروز هرگونه خسارت احتمالی به کشاورزان چغندر کار در پایان فصل برداشت، دقت در برنامه‌ریزی و توجه به تقویم عملیات برداشت محصول چغندرقند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

قمرزاده توضیح داد: بر اساس مصوبات کارگروه استانی چغندرقند و همچنین بررسی‌های کارشناسی و بازدیدهای میدانی، مزارعی که در تاریخ‌های کشت زود انجام شده از عملکرد اقتصادی برخوردار بوده و مقررات برداشت محصول با دو هفته زودتر از سنوات گذشته یعنی از ۲۰ فروردین‌ماه آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور اجرای این مهم همکاری ویژه کشاورزان چغندر کار مدنظر است که از تمام کشاورزان درخواست می‌شود نهایت همکاری را داشته و به توصیه‌های کارشناسان و نمایندگان کارخانجات قند توجه ویژه داشته باشند.

 

خبرنگار: ندا خاکی زاده