آمادگی تولید پنج میلیون نهال توسط شرکت کشت و صنعت کارون

افزایش دانش کشاورزان در دیمزارهای ایذه
ژانویه 21, 2024
کشت قراردادی یونجه
ژانویه 21, 2024

شرکت کشت و صنعت کارون اعلام آمادگی کرد؛ در سال آینده ۳ تا ۵ میلیون اصله نهال در قالب طرح مردمی یک میلیارد درخت تولید و برای کشت در اختیار اداره منابع طبیعی استان خوزستان قرار دهد.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت کارون  درباره مشارکت در طرح مردمی یک میلیارد درخت گفت: امسال پذیرفتیم با تولید یک میلیون نهال در گلدان‌های پلاستیکی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در راستای مقابله با تغییرات اقلیمی مشارکت کنیم.

عبدالمجید میرزاپور افزود: تا پایان امسال نهال‌ها آماده و برای کاشت در اختیار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: برای تولید یک میلیون اصله نهال منابع طبیعی حدود یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان برآورد هزینه کرده‌ایم.

میرزاپور تصریح کرد: در صورتی که این یک میلیون اصله نهال توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان در مناطق تعیین شده کشت و مراقبت شود و نتیجه آن را ببینیم، آماده‌ایم برای کمک به این طرح در سال آینده ۳ تا ۵ میلیون اصله نهال تولید کنیم.

وی در همین حال گفت: این شرکت بزرگترین تولید کننده شکر از نیشکر در خاورمیانه است و به دلیل کشت حدود ۱۷ هزار هکتار نیشکر، تولید کننده اکسیژن می‌باشد ضمن آن که هم‌اکنون نزدیک به ۲۵ هزار هکتار فضای سبز داریم و این سطح سبز را افزایش خواهیم داد.

میرزاپور ابراز امیدواری کرد؛ این طرح با جدیت مدیریت و با ادامه مشارکت مردمی و برنامه‌ریزی به موفقیت برسد.

وی در حاشیه این نشست از برنامه‌ریزی برای تدوین طرحی به منظور جذب کربن در خاک خبر داد و به خبرنگار ما گفت: شرکت کشت و صنعت کارون با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و یک شرکت دانش‌بنیان در حال آماده کردن طرحی برای جذب کربن در خاک با هدف احیای خاک و ترسیب کربن است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت کارون افزود: با تدوین و اجرای این طرح می‌توانیم نخستین مجموعه‌ای در ایران باشیم که برای جذب کربن و مقابله با تغییرات اقلیمی به برنامه سازمان ملل متحد می‌پیوندد و متعهد می‌شود.

وی گفت: با توسعه نیشکر قصد داریم جذب کربن را انجام دهیم ضمن آن که این طرح به سازوکارهای دیگری نیز نیاز دارد که روی آن کار می‌کنیم.