آموزش اصول کشت نهال به 160 نفر از باغداران شهرستان شهرکرد

افزایش سطح زیر کشت گیاه دارویی سیاهدانه در استان بوشهر
فوریه 19, 2022
افزایش بهره وری و ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات تولیدی در بخش کشاورزی در اولویت است
فوریه 21, 2022

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت :با نزدیک شدن به زمان کشت نهال درختان مثمر، اصول کشت نهال و نحوۀ تهیه نهال استاندارد و سالم به بیش از 160 نفر از باغداران شهرستان شهرکرد آموزش داده شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: به منظور توسعۀ باغات شهرستان و با همکاری اداره آموزش و ترویج، مراکز جهاد کشاورزی تابعه، واحد باغبانی شهرستان و کارشناسان بیمه، 7 مورد کارگاه آموزشی در سودجان، سورشجان، فرخشهر، ارجنک و حومۀ شهرکرد برگزار گردید و باغداران با مشخصات نهال سالم و استاندارد، نحوۀ پیوند زدن، کاشت صحیح نهال، آبیاری، چالکود، تغذیه گیاهی، بیمه محصولات کشاورزی و … آشنا شدند.

فرهاد رفیعی افزود: افزایش کیفیت و کمیت محصولات باغی در گرو رعایت کامل اصول فنی و بکارگیری فنون جدید باغبانی و کاشت نهال‌های سالم و مرغوب از واریته‌های اصلاح شده و عاری از هر گونه آفت، بیماری و نماتد و مدیریت صحیح باغات است.

وی اشتغال‌زایی، افزایش درآمد، افزایش تولید محصول و تصفیه هوا را تنها چند مورد از دهها مزیت کشت نهال برشمرد و خاطر نشان کرد: با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی هر منطقه، انتخاب ارقام مناسب می‌تواند باغداران را در دستیابی به این اهداف یاری نماید.

لازم به ذکر است سطح باغات مثمر و غیر مثمر شهرستان شهرکرد 4 هزار و 131 هکتار است که بادام و انگور از مهمترین محصولات باغی این شهرستان محسوب می‌شوند.