اولبن جلسه هماهنگی کشت پاییزه با محوریت کاشت کلزا در مرند برگزار شد

تامین ذرت علوفه ای اولویت کشاورزان شیرازی
سپتامبر 5, 2021
کاشت 2600 هکتار ذرت در کازرون
سپتامبر 5, 2021

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند از برگزاری اولین جلسه هماهنگی کشت پائیزه با محوریت کاشت کلزا در مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی صیادی معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند در این جلسه با اشاره به تاثیر تاریخ کشت در عملکرد محصول گفت: طبق تحقیقات انجام شده در مرکز تحقیقات کشاورزی استان، تاخیر در کشت می تواند تا ۳۰ درصد سبب افت تولید محصول شود و در صورتی که در فصل کاشت پراکندگی بارش نامناسب باشد درصد افت بالاتر می رود.

وی با توجه به اهمیت توسعه کشت دانه روغنی کلزا و قیمت مناسب خرید تضمینی آن به کلیه مسئولین حاضر در این جلسه توصیه نمود درسال زراعی جدید توسعه کشت کلزا را در اولویت کاری خود قرار داده و با به کارگیری تمامی امکانات و نیروهای موجود زمینه توسعه کشت این محصول با ارزش را فراهم نمایند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند ادامه داد: از آنجا که بازه زمانی تاریخ کشت این محصول محدود است باید سریعاً اقدامات لازم جهت کشت صورت گیرد و هدایت و ترغیب کشاورزان به کشت، با برگزاری کارگاه های آموزشی جهت ارائه  توصیه های فنی و علمی را در دستور کار خود قرار دهند.

 صیادی با اعلام تامین شدن نیاز بذر کلزای شهرستان اظهار داشت: لازم است برای برنامه ریزی و هماهنگی کشت محصولات مختلف و توزیع عادلانه نهاده های کشاورزی هر یک از مسئولین مراکزجهاد کشاورزی اقدامات انجام شده را تشریح و اهداف و برنامه های آتی برای سال زراعی جدید را در اختیار مدیریت قرار دهند.

وی خاطر نشان شد: کشت کلزا در زمین های مرغوب باعث افزایش عملکرد و اقتصادی بودن این محصول با ارزش شده و به دنبال آن موجب ترغیب و تشویق کشاورزان برای کشت دانه روغنی کلزا در شهرستان می شود.