تامین ذرت علوفه ای اولویت کشاورزان شیرازی

تحقق جهش در تولیدات کشاورزی با انجام کشاورزی حفاظتی و نیمه حفاظتی در اراضی دیم
سپتامبر 5, 2021
اولبن جلسه هماهنگی کشت پاییزه با محوریت کاشت کلزا در مرند برگزار شد
سپتامبر 5, 2021

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: 2968 هکتار از اراضی این شهرستان به کاشت ذرت اختصاص یافته است که بیش از 99 درصد آن به کشت علوفه ای تعلق دارد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ذبیح الله سیروسی با اشاره به خشکسالی های جاری و لزوم تامین علوفه مورد نیاز دامداران شهرستان شیراز تصریح کرد: پیش بینی می شود کشاورزان این شهرستان امسال بیش از 140 هزار تن ذرت علوفه ای تولید و به واحد های دامپروری عرضه کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ذرت گیاهی پر آب بر است و با شرایط کم آبی مواجه ایم، اظهار کرد: با توجه به نیازمان ناگزیر یه کشت ذرت بوده ایم؛ تلاش کرده ایم آبیاری تحت فشار در مزارع ذرت را توسعه بخشیم از این رو در بیش از 40 درصد مزارع با سطح 1209 هکتار این سیستم ها اجرا شده است.

به گفته وی؛ با توسعه سیستم های نوین آبیاری علاوه بر کاهش چشمگیر مصرف آب و بهبود راندمان آبیاری، افزایش محصول و کاهش هزینه های تولید نیز حاصل می شود که با توجه به شرایط خشکسالی حائز اهمیت هست.

سیروسی با بیان اینکه کاشت ذرت در شهرستان شیراز در بازه زمانی اواسط اردیبهشت ماه تا پایان مرداد ماه انجام شده است، ابراز کرد: عمده ارقام ذرت کشت شده در این شهرستان شامل 704 و مسنجر است.

او با اشاره به اینکه طرح الگویی مقایسه ارقام ذرت نیز در سطح سه و نیم هکتار از مزارع شهرستان شیراز اجرا شده است، افزود: در این طرح هفت بذر کورودونا، ۷۷۰ ، ۶۴۰، ۶۴۷۹،  ۳۸۰،  ۴۰۰ و ۴۱۰ کشت شد تا در ادامه نتایج آن مورد ارزیابی قرار گیرد.