برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست

تبیین دستاوردهای جهاد کشاورزی فارس در روز ملی گندم و نان
آوریل 22, 2024
آغازبرداشت غلات ازمزارع فراشبند
آوریل 22, 2024

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناوه گفت: عملیات برداشت گندم و جو از مزارع و کشتزارهای شهرستان گناوه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، عباس تخم افشان از آغاز برداشت گندم و جو در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در سال زراعی جاری حدود ۳۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان گناوه به کشت گندم و جو اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناوه با اشاره به اینکه در فروردین ماه، ستاد برداشت محصولات زراعی برگزار شد گفت: به دلیل خشکسالی، کاهش نزولات آسمانی، پراکنش نامناسب بارندگی‌ها و همچنین تنش‌های محیطی در پاییز و زمستان سال گذشته، متأسفانه هم اکنون برداشت مزارع دیم از وضعیت نامطلوبی برخوردار است ولی تلاش می‌شود برداشت محصول از همه مزارع آبی و دیم به بهترین نحو ممکن انجام شود.

وی افزود: از مهم‌ترین تصمیمات اتخاذ شده در ستاد برداشت، برنامه‌ریزی جهت تأمین سوخت کمباین‌ها بود و در حال حاضر با حمایت فرماندار محترم شهرستان گناوه، هیچ‌گونه کمبودی برای تأمین سوخت وجود ندارد.

تخم افشان اضافه کرد: کمباین داران باید با مراجعه به دهیار روستا و یا بخشدار، معرفی نامه دریافت و پس از ثبت نام، جهت تأیید سوخت به این مدیریت مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناوه خاطرنشان کرد: از آنجا که تحویل گندم به سیلو مستلزم ثبت اطلاعات در سامانه جامع پهنه بندی است لذا چنانچه کشاورزان تاکنون اطلاعات خود را در سامانه مذکور ثبت نکرده باشند باید هرچه سریع‌تر در بخش مرکزی به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گناوه و در بخش ریگ به مرکز جهاد کشاورزی ریگ مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به آمادگی مراکز خرید تضمینی گندم جهت دریافت محصول گفت: از مهم‌ترین مراکز تحویل گندم، انبار مال قاید در شهرستان گناوه، مجتمع انبارهای چغادک در شهرستان بوشهر، سیلوی برازجان و کارخانه آرد الزهرا است و کشاورزان می‌توانند محصول خود را به مراکز مذکور تحویل دهند.

 

خبرنگار: محمد بحرینی