باغداران خرامه ای یارانه نهال گرفتند
می 17, 2022
برگزاری روز مزرعه کلزا در شهرستان جلفا
می 18, 2022

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا از آغاز برداشت قریب به دو هزار هکتار از مزارع جو آبی این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت جو از اواخر اردیبهشت‌ ماه آغاز شده و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ناصر انصاری تصریح کرد: در سال زراعی جاری تنها حدود 1900 هکتار از اراضی جو آبی به مرحله برداشت رسیده که پیش بینی می شود 5700 تن محصول از این مزارع برداشت شود.

وی با بیان اینکه بیش از 3710 هکتار دیگر از مزارع جو آبی شهرستان فسا به دلیل خشکسالی از آب افتاده یا به علت کمبود علوفه به چرای دام اختصاص داده شده است، اظهار کرد: جو یکی از مهمترین غلات دانه ریز به شمار می آید و به عنوان یکی از محصولات استراتژیک در تامین نیاز‌ دام های کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.

او بر ممنوعیت آتش زدن بقایای گیاهی و کاه و کلش مزارع تاکید و ابراز کرد: این اقدام خلاف قانون علاوه بر نابودی بافت خاک و از بین بردن میکروارگانیسم های آن، موجب آلودگی‌های زیست محیطی نیز می‌شود.

به گفته وی؛  مدیریت جهاد کشاورزی و دستگاه های مرتبط با موضوع با جدیت متخلفین در آتش زدن بقایای گیاهی را شناسایی و به مراجع ذی صلاح معرفی خواهد کرد.