کاشت بیش از 133 هزار هکتار نهال کاری تاغ مقاوم به کم آبی

ضریب برداشت مکانیزاسیون برنج به ۸۵ درصد رسید
ژوئن 27, 2023
انعقاد ۷۰ تفاهم‌نامه همکاری باهدف تولید نهال تاکنون
ژوئن 29, 2023

استاندار سمنان از کاشت بیش از 133 هزار هکتار نهال کاری تاغ مقاوم به کم آبی در این استان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، سید محمدرضا هاشمی در بازدید از نهالستان شهید عموزاده بیان کرد: در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری سال گذشته بر اساس دستور مقام ریاست‌جمهور که یک میلیارد اصله درخت در طول چهار سال کاشت شود همین امر در استان سمنان شکل گرفت و تعهد استان طی چهار سال 10 میلیون اصله درخت بوده که تا به امروز در سال اول تقریباً سال 1402 بیش از سه میلیون اصله درخت در استان سمنان توسط تشکل‌ها، سمن‌ها، صنایع، مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی تولیدشده است.

وی ادامه داد: به جهت اینکه  در استان کویری زندگی می‌کنیم و 97 هزار کیلومتر وسعت داریم و در مسیر ریز گردها قرار داریم تاکنون بیش از 133 هزار هکتار نهال‌کاری تاغ که در حوزه کم‌آبی مقاوم هست کاشت شده و اقدام بسیار خوبی در این راستا شکل گرفت.

استاندار سمنان بابیان اینکه پیش‌ازاین برخی از جاده‌ها و روستاها در معرض ریز گردها قرار داشت گفت: با اقدام انجام شده کمتر آسیبی در این حوزه‌های مختلف داریم به همین جهت نگاه ما به بحث جلوگیری از بیابان‌زدایی و جلوگیری از توسعه کویر و مقابله با بیابان‌زایی است.

هاشمی ابراز امیدواری که باهمت همه مردم و با محوریت تشکل‌های مردم‌نهاد ما در حوزه بیابان‌زدایی کار بسیار ماندگاری را انجام دهیم و به‌ویژه بحث جلوگیری از شن‌های روان در استان است.

وی افزود: از محل سفر حضرت آیت‌الله رئیسی در سال1400 به استان سمنان اعتباری بالغ‌بر هزار و 300 میلیارد ریال برای حوزه منابع طبیعی، هم بحث طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و هم بحث مقابله با بیابان‌زایی تخصیص داده شد و اقدام خیلی خوبی در سطح استان انجام‌شده است.

استاندار سمنان افزود: در استان سمنان یک تفاهم‌نامه با قرارگاه محرومیت زایی کشور امضاء شد و بیش از 20 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های حوزه بخش کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری دو طرف تفاهم‌نامه تنظیم شد.

هاشمی گفت: در این تفاهم‌نامه بحث احیاء قنوات، هم بحث پوشش انهار و طرح مطالعاتی، بحث آبخیزداری و آبخوان‌داری داشته باشیم و با تفاهمی که امضاء شد ما اقدام بسیار خوبی را خواهیم داشت.